Aston & Lukas

Alla inlägg den 17 oktober 2008

Av AnnCatrin - 17 oktober 2008 12:35

Hallå!
Ja´tänk, varför skulle man överhuvudtaget börja med hemsida?...ju mer jag håller på ju mer inser jag att jag kommer aldrig att kunna sätta mig ner och känna mig helt nöjd!
Har insett att Picasa´s webbalbum inte är så bra som jag trodde, och eftersom Zoomin har ett superbra album och jag har betalt för extra bildplats där så får mina foton flytta tillbaka till Zoomin, sidan ligger ju kvar, synd bara att jag raderat dom bilder som låg där, men jag tycks ju inte ha nåt annat för mig än att sitta och pula med detta dagarna i ända!
Så då var helgens aktiviteter räddade då!
Min nya hemsida får duga ett tag, jag har faktiskt börjat pula med att bygga en helt egen från " scratch " ( stavning ? )
Varför ska jag egentligen betala för nåt jag kan få gratis? domännamnet har jag redan via min internetlevrantör, nu ska jag bara gå kursen " homepage for dummies"......så sitt nu inte och vänta och tro att en ny sida poppar upp inom kort.....ska ju ha nåt att pyssla med när jag blir pensionär oxå.....
Tioöringen har liksom ramlat ner nu hur dom flesta hemsidor är uppbyggda, bloggen har besökare varje dag, den kan flyttas med, likaså gästboken, sen återstår själva hemsidan i vilket innehållet inte ändras så mycket, galleriet lever oxå sitt eget liv, så själva hemsidan blir inte så stor eftersom dom väsentliga delarna ligger utanför, hänger ni med?
I princip så räcker det med en indexsida som via knappar ( jippie, får göra nya knappar) länkar till blogg, gästbok, galleri och sen några undersidor om hunden, utställning etc.......lätt som en plätt...eller?
Ja´som sagt, vem säger att hösten är lång och tråkig och innehållslös?
Hussen är jourledig idag så det blev en LÅÅÅNG sovmorgon för min del, jag har iof varit upp och släppt ut och matat hunden men sen blev det en störtdykning ner i kuddarna igen.
försökte ta några snygga bilder på hunden idag men skärpan ville inte vara med, nåt konstigt är det för från början blev alla kort superbra, nu är det inte alls så, kameran behöver "tänka" så länge för att ställa in skärpan, hmm
Enda kortet som blev någorlunda skarpt är naturligtvis där han står som en ostkrok !
Ha en trevlig och skön helg allihopa, det ska jag ha! / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards