Aston & Lukas

Alla inlägg den 8 oktober 2008

Av AnnCatrin - 8 oktober 2008 13:25

Hallå!
Försöker styra upp den stora höststädningen......min "hjälpreda" gör det inte till ett enkelt uppdrag......jag tycker inte att jag gör annat än att jaga honom runt....nej, Aston......AASSTTOONN NEEJ........han är överallt, bytte gardiner, så stod han och hoppade på längden och försökte bita tag och rusa iväg med den när jag höll på att sätta i krokarna.......kalendern räddade jag i sista stund.....i den ligger bankdosan....ingen bra idé att äta upp den!

 Det går nån toarulle per dag om man inte är alert...
Torktrasan la jag ifrån mig på bordet och inom några sekunder så var den ett minne blott.....dock bara söndertuggad jag tror inte han svalde nåt...BUSE!

till slut fick jag ta fram ett märgben ur frysen för att få något gjort en liten stund......
Nu när jag satt mig vid datorn så kommer han och sniffar på min kalender igen.....SNÄÄÄLLA matte, bara en liten tugga, jag har så tråkigt.....

Inget PM för utställningen idag heller.....men jag är inte ensam, det kan man se på deras hemsida så det är nog bara att vänta.....Sollefteå har fått sina idag......men inte vi som bor i samma stad !
Tydligen var det nåt vajsing med internetanmälan till Hudik oxå, jag mailade dom och min anmälan var ok. puh
8 november är det en utställning i Östersund, jag tror jag skippar den, det kostar ju att sitta och åka oxå för ett litet plastband! ( funderar ett tag)
Vet inte hur jag ska hinna med mig nästa sommar om utställningsintresset blommar.......gav upp en fritidssyssla ( camping ) för att kasta mig över två nya intressen ( hoj & hund) som båda kräver mest sommartid ( Åkning & utställning )
Nu har jag iofs lovat maken att han får köpa min hoj om mc-kläderna fortfarande är för små ( eller jag för fet ) nästa sommar.....han tror att han ska få den till kompispris....!? nä´du gubbe lilla, till ett överpris möjligen!

Så nu vet ni vad jag kommer att fortsätta tjata på om.......banta, banta, banta......
Det kan omöjligt vara så illa att jag måste sälja moppen för att kläderna inte passar....och NEJ...det går INTE att köpa nya större kläder...där går gränsen. Passar inte galoscherna så är det bara att kliva ur dom. Och det med basta.
hmmm......kan ju alltid byta moppen mot en till hund......ja´just ja´tänkte inte på det...ska ju älga runt med min lekamen i utställningsringen, även fördel där om den är några zize mindre !
.....undrar varför maken vill att vi ska äta pizza och godis varje dag helt plötsligt?
Ha de´ bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards