Aston & Lukas

Alla inlägg den 3 november 2008

Av AnnCatrin - 3 november 2008 11:29

Hallå!
Ja då var den här jobbarhelgen avverkad, skall jobba helgen som kommer oxå, lite vilda byten som gör att jag kan vara ledig dygn mitt i veckan, på helgen är ju hussen hemma.
Igår var dom på promenad innan jag åkte på jobbet.
Hunden var som vanligt i sitt esse när dom mötte folk, måste verkligen lägga ner lite energi på detta.
Dom hade mött ett par, vi har haft barn i samma klass så dom var inte helt okända, Björn höll in hunden i mötet, när dom passerat så släpper han på kopplet och det lilla livet gör ett kast bakåt, upp på ryggen på kvinnan och river upp ett jack i den nya jackan.........
Ibland har man tur och stöter på förstående personer som inser att det är en valp, en stark sådan som gör oberäkneliga saker när man minst anar det!
Björn erbjöd sig naturligtvis att ersätta en ny jacka, dom skulle gå och handla och komma förbi på hemvägen.......jag såg tusenlapparna virvla förbi framför ögonen, säkert hade hon den dyraste jackan i staden.....
Men puh, hon tyckte att det räckte med 500 kr för hålet var inte så stort ( på Björn lät det som att jackan var strimlad i molekyler), hon sa att hon visste hur det var att ha hund.....Tack!
Har googlat runt på nätet och det verkar vara ett vanligt problem i den här åldern att dom är helt skogstokig....inte så stor tröst när hunden far runt som en duracellkanin och är helt omöjlig.
Av detta kommer det förhoppningsvis nåt gott, att hussen inser att man ibland måste ta till arga rösten och sätta foten i backen och visa vem som bestämmer!
Eftersom jag är ett huvud och hals kortare än min man och betydligt klenare så tränar vi kontakt varje promenad, och jag har verkligen rivit i när han gjort utfall mot folk och bilar, inte för att han är arg utan därför att han är uppskruvad och taggad till tänderna och inte vet vart han skall göra av all energi.
Så den här veckan blir det nog till att leta upp lite befolkade gator och träna på att inte hälsa på alla man möter, det är klart att det är svårt för honom att haja att alla inte tycker att han är så där tuttinuttig som han var när han var bebis!
Min nyfunna energi håller i sig, när kroppshyddan inte konstant är i sockerkoma så är jag mycket piggare.
Här och häpna men idag när jag kom hem från jobbet så la jag mig inte i soffan för en stödvila, nännemännsan......ut och krattade bort alla löv från syrenhäcken minsann!...ja´jag vet....helt olikt mej!
Vi ( min man) brukar kratta på våren så att en del av löven blir ny näring till gräsmattan, men det är nytt nu!
Har tänkt älga runt med hunden i lite ringträning och det är omöjligt att urskilja dom gigantiska skithögarna bland alla löv......så nu är det krattat och sanerat, så nu kan vi springa runt, runt, runt.....duktig kille SPRIING FIINT...STÅÅÅÅ.......ja ni vet......

Det är samma där när krattan kommer fram, hunden blir lyrisk och hoppar jämnfota och försöker fånga/anfalla krattan.......jag la av ett avgrundsvrål och tog tag i nacken på honom, han skrek till i rena förskräckelsen ( djurskyddet är säkert här när som helst för hela Bosvedjan hör nog när jag vrålar) sen fick han jättemycket beröm och godis när han inte rörde krattan......och säga vad man vill, men det är ingen dumskalle, han gör vad som helst för en godisknul, till och med uppför sig normalt!

Så sen kunde jag faktiskt kratta på, han hoppade lite runt om, men det är ok, det är inte ok att anfalla krattan!
Det är klart att han ska få vara glad och springa runt, men det ska vara på mina villkor.....annars kommer vi aldrig att kunna få bort ett endaste löv på denna gård.
Ikväll ska vi gå på hockey, nu är det drastiska tag som gäller, i lördags var dom så dålig att man skämdes, så för att rycka upp dom så blir jag tvungen att gå på matchen ikväll, sist jag var där vann dom......500 spänn för två sittplatser.....dom skulle bara våga förlora........!
Det är tur att jag känner mig piggare för den här veckan har jag tre dygnspass, ons, fre och sön...men om nån vecka har jag lång ledigt så det är bara att jobba på!
Kan skvallra att Fabbes op gick bra, Johanna drar säkert detaljerna själv på sin blogg, prognosen är god att han skall bli helt återställd, SKÖNT!
Ha en trevlig vecka! / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards