Aston & Lukas

Alla inlägg den 29 november 2008

Av AnnCatrin - 29 november 2008 11:10



Ja´här är det miserabelt, vi får väl se åt vilket håll det lutar, igår när Aston och jag var på vår dagliga skogsrunda så kände jag att jag inte hade nån ork, minsta lilla uppförslut blev som att klättra i berg, tänkte väl inte så mycket på det just då eftersom jag inte direkt kan skryta om min "goda" kondition, men när vi kom hem kände jag att det var nåt lurt på gång, hela bröstkorgen värkte och det var bara att krypa upp i soffhörnet och göra ingenting.
Det har inte blivit värre idag, men jag känner mig helt slut i kroppen och det är tungt att andas.
Vi får hoppas att det inte bryter ut nåt värre eftersom jag har en Ålandsresa på tapeten, åker på onsdagmorgon.
Idag ska jag jobba, tur det är helg för då går allt i ett lugnare tempo.
har varit runt och tittat på canvasburar till hunden, om vi nu ska bli sådandära utställningsmänniskor så måste vi hitta på nåt som gör att hunden kan tagga ner några varv.
Det största problemet är om sanningen ska fram att jag inte orkar stå och hålla honom i kopplet en hel dag, men jag har ingen större tilltro till dessa burar egentligen för jag tror att han kommer att gå rakt igenom på första försöket....!
Om jag köper en så får vi träna hemma, så att han förstår att det är en mysig plats att vara på och inget straff!
jag hittade en kollosalstor bur, tveksamt om jag får in den i bilen, och får jag det så är hela baksätet ockuperat och det är ju inte bra, får nog sikta på en som jag kan lägga i botten under hunden.
Får fundera vidare på detta, tips och råd mottages tacksamt!
Igår vankades det karameller på Bågevägen, allt blev inte uppätet och tänk att i morse så låg det en slemmigt tuggad mjuk godisfladdermus på hundens dyna....fattar ni! jag hade ingen aning om att dom kunde flyga !....för inte kan väl mattes väluppfostrade hjärtebarn kört ner stornosen i godisskålen och försett sig själv eller?? nääe, det tror inte jag!
Så nästa gång det handlas godis ska jag inte köpa nåt med vingar!
Imorgon är det första advent, idag ska det sista på slingan lagas är det lovat, så sen är det bara detaljen med att få upp den i trädet kvar!
Jag har blivit utmanad av Jezzie & Natus matte om vilka julklappar jag önskar mig, 3 hårda, 3 mjuka och 3 viktiga :
Hårda:
* nytt kök ( lika bra att brassa på när man får önska vad man vill)
* bur till hunden
* en sån där megablås till hunden
Mjuka:
* varm funktionell jacka
* nytt överkast
* nya jeans

Viktiga:
* att jag kryar på mig
* att jag får pli på hunden
* att alla runt omkting mig har det bra

A´puh, det var ju skitsvårt ju !
Jag utmanar:
Anneli, Maxen & Olga                     
Camilla & Tuffa
Isabelle & Maya


en en skön helg och en fin första advent allihop / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards