Aston & Lukas

Alla inlägg den 11 november 2008

Av AnnCatrin - 11 november 2008 20:39

Hallå!
idag blir det mer en bilddagbok, jag måste bara dela med mig av vår senaste upptäckt, en superduper stig i en underbar trollskog, jag blir helt lyrisk när jag upptäcker såna här skatter!









Helt klart är att vi tassat omkring i helt fel del av Bosvedjeskogarna, vi har lyckats nosa upp varenda myr och surdiken......men nu ni......nu går vi åt ett annat håll...uppåt! gedigen berggrund och torrt och fint......och helt plötsligt bakom en "knix" så ligger hela Sundsvall framför våra fötter, kanske inte "top of the world" men väldigt högt över havet iallafall!

Ja´jag vet att jag skrev att vi skulle träna stadsmiljö......men vem vill gå på asfalt när man kan spatsera runt i skogen?
.....och sen är det den där lilla detaljen med kläder och sånt.....det går ju inte att se ut som man kom direkt från lagårn´om man ska spankulera runt på stadens torg och gator, och ögat måste målas om man ska va´ bland folk...hmmm.....skogen...det är grejor det!



Måste träna hårt på "stanna kvar"...dit jag går , går hunden.....blir lite trixit när man vill "arrangera" ett snyggt kort med havet i bakgrunden, sen blev det ett hiskeligt motljus oxå, men ibland har det sin charm faktiskt!
Hunden var som vanligt i sitt esse, jag skulle nog kunna vara ute en hel dag i skogen, han verkar outtröttlig, han flyger och far över stock och sten, hittar nåt spännande att nosa på.....som tex en hög med päls, tror jag, det kanske är fjädrar oxå, som ligger vid stigen, mycket stora fågelskitar är det där oxå, så det troliga scenariot är att en större fågel mumsat på ett bytesdjur......men han nöjer sig med att nosa, vi får vara glada att allt är uppätet!
Sen blev det spännande......när jag stod och kollade på utsikten över staden så började hunden morra !? första gången jag har hört det, han har ju "gruffat" och mopsat upp sig förut men aldrig morrat, men historien om hur han fick sitt namn är ju som sådan att han var den första i kullen som morrade, han lät som en liten sportbil...en fin en...en Aston Martin....
Ja´och vad morrade han åt?......IQ ?...sin egen skugga! eftersom han stod på en bergknalle med solen i ryggen så blev hans skugga en bit bort, och när han rörde sig så gjorde skuggan detsamma....konstigt!
Och ju mer han viftade på svansen desto mer rörde sig "spöket"....vad blir det för poäng på det på en MH - test ??
Se spektaklet här i en liten filmsnutt!
Ja´det var väl allt för idag, mycket hund och skog vart det!
Avslutar med en bild på "hundnapparen" som helt oskyldigt ligger i hallen och inte har en aaaning om hur mjukisbernern som låg på sängen helt plötsligt ligger i hallen ?!

ha´re´bra / AC
sänder en tanke till min farmor Nanny som skulle fyllt 97 år idag om hon hade funnits med oss, hon var född 1911.11.11


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards