Aston & Lukas

Alla inlägg den 15 november 2008

Av AnnCatrin - 15 november 2008 08:43

Hallå!
Vilket dj-vla skitväder det har varit! Igår spöregnade det och var nollgradigt så allt täcktes av en ishinna.
Så hundens och mina planer på att valla runt hussen i skogen sprack, inte så kul att halka runt på isiga stenar.
Igår höll jag på fara på ändan när vi mötte en hund och mitt vilddjur blev "galen" av lycka och bara skulle över vägen till den andra jycken, fotfäste lika med noll på en isig trottoar.
Senaste dagarna har jag haft ett tygstryp efter Wictor på honom eftersom han växer ur halsbanden fortare än jag hinner köpa nya, men det här halsbandet är för stort i stället, vilket jag trodde att jag skulle kunna leva med tills han växt i det, men icke!
Så igår kväll bar det iväg på affären för att prova ut ett nytt, det blev en "vanlig" strypkedja i metall, jag tycker inte om dom men tills Vildebill lugnat ner sig så måste jag ha ett halsband som hjälper mig lite.
Tog en koll på klorna oxå som inte behövdes klippas, tydligen så sliter han dom naturligt i skogen, det är ju mer stenhällar där vi går nu.
Vikten ca 41,4 kg - jag la inte så mycket energi på att han skulle sitta helt still för jag tänkte ändå väga honom den 20:de när han blir 9 månader.
Idag är det jobbardag igen, imorse fick jag faktiskt sova lite längre, hunden har ju för vana att komma och "puffa" på mig nån gång mellan 5 och 6, och eftersom han ibland har varit ordentilgt nödig när jag släppt ut honom så brukar jag alltid masa mig upp, men samtidigt så är det väl inte han som ska bestämma när jag ska kliva upp?
På helgerna väcker han aldrig Björn när jag är på jobbet, så i morse när han kom vid 6.30 så låtsades jag sova och då gick han och la sig igen.
jag klev upp 7.45 innan han hann komma och väcka mig, så då var det inte han som fick mig ur sängen ;0)
Idag snöar det, det kan det få göra några dagar så att vi slipper isiga gator, bättre med packad snö på dom!

Wictor utanför husvagnen i Hassela
Ja´och så var det den här historien med husvagnen, vi skulle ju sluta campa och sälja den...eller hur, det går inte, ingen vill ha våran pärla, och knappast nu i dessa tider!
Ja´ha så då var vi campare igen då!
Jag bara vägrar dumpa priset för att nån annan skall göra sin livs affär, då får den vara kvar.

Wictor i den nerbäddade dinetten som blev hans säng
Lite synd bara att Aston inte blivit "inskolad" som valp i den, Wictor trivdes aldrig i husvagnen trots att han hade en egen säng, men samtidigt hade han ju ont i bogen och besvärligt efter operationen så det kanske gjorde sitt till.
Men att ställa upp den sommartid är inte intressant men kanske vintercamping nästa säsong, "ungarna" saknar snowboardåkningen.
Dom kan ju åka till backar här i stan men det blir sällan av.

Magnus & Angelica förra vintern när vi var i Vemdalen

Visst blir man sugen på riktig vinter när man ser dessa bilder?
Det som är nackdel med våran husvagn är att den är så stor och dubbelaxlad, dels krävs det körkort för tungt släp, sen ska man kunna backa åbäket oxå.......synd, annars skulle vi i "utställningsgänget" hänga på den på bilen och åka land och rike runt med huset på släp!
Nån som känner sig manad att köra?
Om vi kan hitta camingplatser med "drive in, drive out" utan att behöva backa så kan vi nog klara av det!
Jag fick en snilleblixt idé att vi kan ju byta in den mot en enkelaxlad......hmmm....har inte fått igenom den tanken än......
Fortsättning följer i denna följetong......
Nu ska jag stoppa i mig nån form av frukost, längtar till nästa vecka då jag är helt ledig.
Ha det bra AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards