Aston & Lukas

Alla inlägg den 30 november 2008

Av AnnCatrin - 30 november 2008 10:48


                                                                 
Hallå!
Aldrig får man vara riktigt glad, det hade faktiskt tänts en strimma hopp att snön skulle få ligga kvar, men icke, imorse vaknade jag till spöregn och glashala gator, trots fyrhjulsdrift så var det en pärs att köra på smågatorna där det var blankis när jag skulle hem från jobbet nu på morgonen.
Skit oxå!
kan det bero på att jag klämde in en fin bild på henmsidan med önskan om glada snödagar?
Men det är väl bara att inse att vintrarna inte är som dom har varit....det var bättre förr.....!
Förkylningen eller vad det är har tagit ett fast grepp om kroppshyddan, jag är inte snorig men väldigt tät och rosslig så som det känns nu stannar jag hellre hemma i sängen än att dra iväg på en Ålandstripp.
Känns inte så inspirerande att dra ut hunden på promenad heller i denna halka, som gjort för bambi på hal is, han kommer nog mer ligga ner än hålla sig på benen, vi får se om hussen tar mod till sig när han kommer hem, har åkt ner på klas i sjön ( Claes Ohlson) för att köpa fler lampor, och nu brådskar det inte att få upp slingan för den mår inte så bra när det regnar....och maken blir inte god att tampas med när han lagt ner flera kvällars jobb på att löda nya lampor och så pajar dom som inte är bytta på en gång för att regnet står som spön i backen......
"någon" hade tydligen tagit mer än en godis ur skålen för jag fick börja med att försöka få bort en kladdig hård lakris som satt fast under magen på det lilla livet.....lyckades trassla ur den utan att ta till saxen......vilken tur att det inte var choklad i skålen!
Man lär sig nåt varje dag, vi lever kvar i vanor som funkade med Wictor, han skulle aldrig ha tagit nåt från bordet.......så tänker INTE Aston Martin, "når ja´det så får ja´det" verkar vara hans ledord här i livet!
A´puh, men jag har läst om hans bröder som inte heller är guds bästa barn, Atlas våldför sig på mattes finkuddar och Magic tar luftsprång och hoppar över bord när det vankas glass......så det finns fler hussar och mattar som får sina fiskar varma!
Ja´men vildebillbröderna blir väl vuxen nån gång, för det mesta så kan man inte göra så mycket mer än att skratta åt eländet, han är ju så himla söt och gullig och helt omedveten om att han inte längre är en liten valp, man kan ju inte göra annat än smälta när han kommer och puffar (nästan välter en ur soffan) med stornosen!
Och jag tror nog att dom flesta hundar i den här åldern är ganska lika, det  är väl det som det är kul att skriva om, alla strapatser, man kan ju iofs alltid låta bli att skriva om vissa saker och låtsas att hunden är ett under i lydnad och lugn som en filbunke......men vad ska jag då blogga om?
Nu ska jag bädda ned mig och göra ingenting, skulle ta med en bok från jobbet men det glömde jag, ( vi har fixat ett litet bibliotek där alla kan ställa sina lästa böcker som ofta är oläst av nån annan)
ha de´ bra AC     


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards