Aston & Lukas

Alla inlägg den 1 november 2008

Av AnnCatrin - 1 november 2008 12:29

Hallå!

Som så många gånger förr så hann jag skriva ett ganska långt inlägg /iof om ingenting/ sen kommer jag åt nån tangent och vips så var det inlägget borta.
Det var det vanliga tugget om väder och vind (kallt), mc-säsongen som försvann utan härliga varma höstdagar,bla bla bla
Tappade plötsligt tråden och känner inte för detta idag !
Har ändå inte hänt nåt världsomvälvande, tog och flyttade ut biabädden från sovrummet till altanen, varför ska den ta upp plats i sovrummet när hunden aldrig ligger i den?

I och med att han insåg att han inte längre kom in under sängen så flyttade han ut i hallen på natten.
Biabädden har han väl legat i 5 gånger på sin höjd och då bara korta stunder, och han har ju faktiskt en annan tjock dyna som han ofta ligger på.

Vad tror ni hände när biabädden hamnade på altanen? Jo´helt plötsligt så ligger det en hund i den!
Så då får den ligga kvar där övert vintern, tanken var att den skulle förpassas ut till friggeboden för att plockas fram i framtiden till en eventuell "lillebror".

"hallå, släpp in mig"
Hunden fortsätter att fresta på tålamodet genom att springa in och ut, det är väl därför han börjat lägga sig i biabädden eftersom han inte blir insläppt på studs!
Dagen skall gå i vilans tecken för ett nytt arbetspass står för dörren imorgon.
På eftermiddagen är det Hockey igen, Timrå åkte på storstryk sist så förhoppningarna är inte så stora.
Snön ligger kvar, -5,6 imorse, då var det ganska trevligt att kupévärmaren varit igång när jag skulle hem, det är ganska skönt med -grader för det blir inte så smutsiga tassar då!........fast och andra sidan så skulle jag väl inte skaffat en till hund i den här storleken om jag tyckte att det var ett stort problem?
På torsdag när jag skulle åka och handla så gick det förbi en hel skock med dagisbarn här, "hej" sa en liten unge, "hej på dej" sa jag då, han vände sig till sin fröken och sa "hon hejade!"......ja´vad hade han väntat sig då? att jag skulle käka upp honom? ......häxan på bågevägen som inte tycker om barn.....jo´jag tycker om barn, men lyckades tydligen skrämma iväg alla med mitt förra inlägg ( vilka barn läser min blogg !?)....för ingen kom och knackade på och gjorde anspråk på dom godispåsar jag gjort iordning !
Ja´men alltså, jag gillar inte idén med hallowen men jag fogar mig i den nya seden, ....Hallå alla barn! komsi, komsi så får ni karmeller.....skrattar häxan..... ;o)
Ja´ja jag har ju ett eget godismonster i källarregionen (sonen) så oddsen för att det ska bli godis kvar i detta hus är inte högt.
Fann till min förvåning spår i snön när vi gick vår skogsrunda i torsdags, tydligen fler som går samma rutt, jag som trodde att vi var ensam på dessa stigar....kanske för att inga spår syns innan snön lägger sig?
Nu blev det lite stressat, är dom alldeles framför eller kommer jag snart att möta någon?
Dom tankarna har inte funnits förut utan vi har obekymmrat klampat runt.
Mötte en mamma med två små barn för nån dag sen i elljusspåret, Aston var ganska långt före mig och dom dök upp bakom en krök, men han stannade snällt när jag sa till och lät sig kopplas, du behöver inte koppla honom för vår skull sa hon för vi har hund själv, ja´det var ju snällt men jag förklarade att jag vill att han ska stanna och vänta på mig när jag säger det oavsett om det är ok för den mötande eller ej och det förstod hon....sen litar jag inte på att han inte springer fram och välter en unge i ren lycka!

Han blev ju extra pigg nu när det kom lite snö !
ja´det blev ju några rader idag oxå, nu ska jag göra ingenting, på tv:n håller dom på att lappa ihop en kvinna som frontalkrockat med en bil med sin mc, då känns det skönt att den är parkerad för vintern!
Ha de bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards