Aston & Lukas

Alla inlägg den 18 november 2008

Av AnnCatrin - 18 november 2008 17:33

Hallå!
jaha då har man erhållit ett obegripligt pm för utställning igen......eller är det jag som inte hänger med i svängarna?
Vi har nr 37 i ring nr 1, vad skönt med 36 hundar före, då hinner duracellkaninen tagga ner nåra varv, sen står det att det är 2 Berner Sennen.....vad spännande....undrar vem det kan vara, tik eller hanhund.......eller kanske det är Möllelyckans Rock-Olga?....ibland tar det ett tag innan poletten ramlar ner!
Jag vet ju att dom ska dit eftersom jag är jourhavande väckarklocka till fröken Larsson som gärna sover sött på goa örat när det är utställning i Hudik.....ja, ja´ vet, skott mot öppet mål, men det här ska jag tjata om länge.....;0)
Ja´som sagt , nära och kära räknas inte så det tog ett tag att förstå att det är Aston och Olga som representerar rasen denna dag.
Så om vi skulle kamma hem ett HP så blir vi troligen BIM, för min humpedumpeskuttande propeller har knappast något att komma med mot välvisade Olga!
Idag har vi tränat på baksidan, det där med att matte helt plötsligt börjar springa är ju HUR kul som helst! JIPPIII !!!! nu hoppar vi och skuttar som aldrig förr matte...jag är med på noterna.....hmmrp...jag märker det.....
Ja´som sagt vi ska älga runt i ring nr 1, sen står det så här: "OBS domarändring på grupp 3 och alla valpar i grupp 2 se ring 4 ??????
Men hallå? vi tillhör ju grupp 2 men Berner Sennen står under ring 1
Ska jag nu måsta ringa och fråga vad dom håller på med....i vilken ring ska vi vara ??...... nu fick hjärnkontoret gå på högvarv igen.....och ta in det fakta att min lilla nallebjörn är ingen valp på Söndag....han är ju junior ju!
Lillkillen börjar ta in på dom stora grabbarna!

lillebarn

junioren

Vad säger man nu när man möter nån och han inte kan beté sig....han är bara en junior?! det låter ju helflängt, snacka om att hamna i ingenmansland, mycket enklare att skylla på valptagen!
Nu var det ju kanske tur i sig att vi passerat valpstadiet för i ring 4 dömer vår "handlerkursledare", nog för att hon var väldigt förtjust i Aston och hade höga förhoppningar om honom ( om han får kontroll över bakdelen) men pressen på mig hade blivit omänsklig....då hade jag nog skickat in min sällskapsdam Camilla ( Tuffas matte) som handler!
A´puh, bara helgen är över så får vi pusta ut till Februari när det är rasspecial i Sala, Vad kul att ni kommer oxå Isabelle & Maya!
Nu får vi hoppas att ingen från ordningsmakten läser detta för idag har jag varit olaglig......
Husvagnen skulle förflyttas några mil från firman till min bror....och varken min man eller jag har körkort för detta ekipage, lite löjligt i sammanhanget, för vad kan vara säkrare och starkare att dra med än våran bil? ( Volvo XC fyrhjulsdrift)
Men nu är det så och då får man tänka logiskt, det är mindre besvär om mitt körkort ryker....jag får väl promenera till jobbet eller ta bussen......nu gick det bra, skickade sonen iförväg för att kolla att det inte var några kontroller, ja, ja´vet....dra in honom oxå........men nu är jag en erfarenhet rikare...nu kan jag köra framåt....så alla utställningar i den färdriktningen funkar.....bara jag slipper backa.......!
Nä, men för att inte utmana ödet så ska maken sätta sig på skolbänken och nöta in körkort för tungt släp, han fick ju faktiskt det i present av sina kamrater när han fyllde 50, Magnus har förbrukat lektionerna men teoriboken har han ju iallafall!
Ja´det var nog allt för idag, idag blev det ingen skogspromenad för två gånger den senaste veckan har hunden varit lite stel efter vilan efter skogspromenaden.......och det räcker länge för att trigga igång min fantasi om alla hemska åkommor han kan ha drabbats av, så nu tar vi det lungt ett tag. håll tummarna för att det inte är nåt (jag kommer inte att ta ner garden förrän röntgen är avklarad)
Ha en trevlig kväll, det förväntar jag mig att Timrå ska bjuda på framför tv:n ! / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards