Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 13 november 2009

fredag den 13:de igen....

Av AnnCatrin - 13 november 2009 13:28

Hallå!

Det händer inte mycket under solen denna gråa trista årstid så då blir det inte många rader nedplitade här heller!
Solen minns jag inte när jag såg sist......lite snö har kommit iallafall, och den ligger kvar vilket per automatik betyder att det har blivit lite kallare.
  
ja, man får vara glad för det lilla, kallare ute betyder frusen mark vilket är gynnsamt för stora klunsedunstassar Flört
Jag har fortfarande inte kommit igång med städningen som jag planerade in idag.....men hundens tassar är iallafall nyfriserade och det kroniskt skitiga hakpartiet är schamponerat och fönat......överkurs och onödigt tycker hunden.....men han fogar sig och låter sin matte fjolla på......men i hans ögon kan jag läsa att jag borde nog köpt mig en "nuffe" eller liknande om jag blir så störd på att skiten syns på vit päls.....
  
En lätt rosa ton får jag leva med på det vita, bättre än brunrandigt iallafall!
Så nu har vi tagit paus en stund i våra bestyr, kloklippning står på programmet oxå men det är han lyckligt ovetande om än så länge!
  
Ett moment som skulle vara avklarat i ett nafs om han kunde ligga ned i lugn och ro......men varför göra något enkelt.....nä ´e det är mycket bättre att stå upp så att matte för stå böjd som en ostkrok med påföljande smärre ryggskott som följd tycker den omtänksamme Aston pastorn.
Men vid det här laget så är det väl ingen som ens ids lyfta på ett ögonbryn åt hans idéer......hissen går inte ända upp alla gånger...det fattas några sillsorter på julbordet....hjulet snurrar fast hamstern är död....osv
Ta det eviga bekymret med frukosten till exempel......den äter han som aldrig förr på onsdagar....på jobbet....det har blivit så av olika anledningar att han tillbringat några onsdagar i följd hos Tuffa....och då vet han inte hur fort han ska få i sig sin ranson.....kanske av omtanke för Tuffa....hon behöver inte en extra frukost Tungan ute
Så och denna vecka, på onsdag åt han med en glupande aptit....åt så fort att han spydde upp dom sista kulorna...och naturligtvis åt upp dom sen, inget får förfaras!
På torsdag morgon serverade jag frukost...då tog han en kula som han gick och spottade ut på mattan....grrrr...det är väl själva f-n!
På med kopplet och iväg med matkoppen i en påse, vandrade kvarteret ner och in till Tuffa.....tänk att samma mat i samma matkopp kan bli så himla god ett kvarter hemifrån!? glufs glufs, det här var gott det som du serverar Camilla!
Han har verkligen lite oreda i besticklådan!
Imorse samma visa, tog en kula och bar iväg med....hmmm.....det var väl attan oxå.....jag tänker inte vandra iväg varje morgon, vissa äter sin frukost på McDonalds...heter man Aston så är hetaste frukosthaket just nu Yrkeskompaniet......där serveras helt ljuvliga krispiga delikata kulor som INTE finns nån annanstans....ELLER HUR!!!
Så imorse blev lösningen att servera maten direkt ur handen, passade herrn som handsken och han åt upp alltihop....ja! jag vet att man inte ska göra så, men min hund, mitt bekymmer, min nödlösning!
Förhoppningsvis så hajar han galoppen i den snaraste framtiden att frukost intas på morgonen...inte mitt på dagen Obestämd
  
" fnys, ser det ut att gå nån nöd på mig eller? "

........och många timmar senare så fortsätter jag att knappa ner några rader på tangentbordet, klorna är klippta, dammsugningen avklarad, middagen serverad och kvällspromenaden promenerad......och fredagen den 13:de lider mot sitt slut och inga katastrofer i sikte...inte för att jag är av den skrockfulla typen, men skulle något utöver det vanliga hända så får naturligtvis dagens datum ta åt sig den äran Tungan ute
  
hade det inte varit för den lilla snön som ligger på backen så skulle jag aldrig gå upp mot skogen, inte direkt för att jag är mörkrädd för det är jag nog lite faktiskt, nä, snarare för det faktum att man inte har en sportkeps att se om man möter någon, och lite framförhållning vill jag allt ha på den fronten.
Men denna ynkas lilla mängd snö gör ändå att det blir betydligt ljusare och det är inte som att irra runt i en kolsäck....nu kan det gott dimpa ned en halvmeter pudersnö!
Ja det var väl allt om ingenting helgen är utan planer och det kan vara ganska skönt faktiskt!
Ledig till nästa fredag sitter som en smäck, latmasken slog till och plockade bort "kortpasset" på måndag, jobbar man dygnspass på 26 timmar från 8 på morgonen ena dan till 10 på morgonen efter så betecknas ett 8,5 timmars pass som kort!
Men inga stora ovationer över en veckas ledighet....har lärt mig vid det här laget att får jag 10% gjort av det jag tänkt så ligger jag på plus.....min filosofi är att lediga dagar är till för vila och rekreation så att man är pigg och nyter när nytt arbetspass stundarCool....alltid bra att ha en filosofi om livet som passar ens egen personlighet!
Men en sak är iallafall säker och det är att en redig skogspromenad står på agendan varje dag...det är något jag inte kan hoppa över....tvättstugan går ju att förtränga genom att helt sonika undvika....svårare att undvika 50 kg energi som behöver få sitt utloppFlört
ha en trevlig skön avkopplande helg allihopa....och för er skrockfulla så är det bara 2,5 timmar kvar tills ni kan andas ut! / AC

 
 
Camilla

Camilla

13 november 2009 21:59

Haha , ja då du har lindat min hund runt fingret helt totalt så är det väl inte mer än rätt att Aston vill äta sin mat hos mig *asg* någon rättvisa får det faktiskt vara ;) .
Tycker du har en rätt skön inställning då det gäller vad som ska prioriteras under ledighet :) det är ju mycket trevligare att promenera med 50-kilo Toker i skogen än att fara runt i tvättstugan .
Tjusiga bilder du har knåpat ihop ;) .
Vi får höras endera dagen om skogspromenad .
Kram Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Isabelle

14 november 2009 00:56

*ler* ja det var ju väldans tjusiga bilder på herr Aston! Kan hända en hjälpande hand med utformingen? ;-) Men, själva fotona är ju jättefina och jag gillar mest de 2 "stå-bilderna" där fotografen böjt på benen lite :-D
Lycka till med matning, motion och övrig vila i helgen :-D

 
Ingen bild

Isabelle

14 november 2009 11:24

Aha! Jag trodde det var den nyutbildade som hjälpt till! Men, då är ni ju två stycken som kan trolla så där fint med bilderna! Vad ni är duktiga! Själv så håller jag mig till mina enkla ramar, de får duga bra åt mig :-) Min stora önskan är dock att lära mig hur man får till en helt grå bild, men med bara en färgklick i som tex ett rött halsband ellerblåa ögon eller nått.. Skulle ni lära er det så får ni hojta till! :-D

 
Lotta & Gossarna

Lotta & Gossarna

14 november 2009 12:04

Ryggsäckar verkar ju Aston gilla att äta ifrån.. provat det?? Han är allt en riktig snygging. Ang. det rosa i den vita pälsen.. det brukar hjälpa med att tvätta med Fungoralshampoo några gånger..
Kram

http://bernergossar.dinstudio.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

14 november 2009 12:18

Så fina bilder du har gjort;) Och snö vad det ser härligt ut.
Här regnar det och inget vitt på märken utan stora vatten pölar.
Ha nu en super bra lördag och sköt om er, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Lotta & Gossarna

Lotta & Gossarna

14 november 2009 13:05

Ja, shampooflaskan är nog ganska liten för det priset, och säljs på apoteket.
Kram

http://bernergossar.dinstudio.se

 
Anneli

Anneli

14 november 2009 14:36

Haha...ja det är ju bra att ha en filosofi som passar ens personlighet...allt känns så mycket lättare då *asg*

Rackarns vovve som inte vill äta sin frulla på bågevägen...då får man ta till vilka metoder som helst....till och med handmatning. Det gjorde jag senast idag med Maxen....min hund - mitt bekymmer ! ;)

Ska väl kravla mig ur soffan för en prommis....om jag kan gå efter min vurpa i trappen...hahaha.
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards