Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 10 november 2008

grattis Martin! 10/11

Av AnnCatrin - 10 november 2008 10:00

Hallå!
ja´då har jag avverkat en jobbarhelg igen, belöningen kommer om nån vecka i form av långledighet.
Det hinner inte hända så mycket i tillvaron när jag tillbringar 24 timmar på jobbet både fredag och söndag.
Men samtidigt så är det ganska skönt att jobba helg för det är lite lugnare, ingen stress på morgonen för att alla ska till jobbet och god mat brukar det bli också.

På fredag var jag duktig och köpte med en sallad när övriga åt fläskfilé med kroketter och beasås……men sen spårade det ur….hmmm…på lördag blev det american pan pizza till middag och sen en stor bulle till kaffet när kamraterna kom på besök…FY på sig!
Igår gjorde jag helstekt vitlöksspäckad fläskkarré med pot.gratäng och Carro som jag jobbade med snodde ihop en blåbärspaj med vaniljsås till kvällsfikat…….hur onödigt var inte det….men gott!!!!

Hunden har definitivt blivit FÖR stor……hur var det jag tänkte nu igen när jag vill ha en till hund modell king size?....kan man undra, men tydligt är att det där med att ignorera honom när vi sitter och äter funkar INTE…..och nu kan han dessutom behändigt lägga huvudet på bordet när han ska försöka smila åt sig en pizzabit eller två !

Snälla Magnus…du äter ju inte kanterna ändå…..( vem kan ana att detta utsvultna monster nyss tryckt i sig 6 dl uppblött torfoder, det verkar inte finnas nån botten i den magen)

Du´rå hussen, kolla på mej, du och jag är ju kompisar, det säger du jämt….en liten kant oss vänner emellan?
Till slut gav han iallafall upp, så den snåla familjen fick frossa färdigt.

En liten gosstund på maten blev det i alla fall!


Det funkar mycket bättre på promenaderna nu för hunden och hussen, det gäller att fånga uppmärksamheten och få kontakt så blir omvärlden mindre intressant……hussen har lärt sig det nu, man behöver inte gapa och skrika ( vilket hussen är helt emot och därför så har det varit hunden som rastat hussen) det går ju faktiskt att få kontakt med "monstret" utan att gapa lungorna ur sig, jag har förklarat hur han ska göra och det funkar bra!
En stor utgiftspost i detta hus är hundgodis!


Tuffa´s op gick också bra, läs mer på hennes sida, så nu hoppas vi att rehab lyckas för båda kompisarna så får vi ta nya tag till våren med våra träffar.
2 veckor kvar till detta årets sista utställning för våran del, det blir nog en badning ändå, survädret ute gör inte hunden renare precis och nu är han inne i en "Byggare Bob bygger en grop" period igen, inte så kul tycker vi , men han har desto roligare när han gräver än här och än där.

Vi har ju detta året skapat oss en trevlig relation med några av staden Norrköpings invånare eftersom vi hämtade vår myspropp till bernerbebis i utkanten där, och det var ju odelat positivt……..nu har GIF Sundsvall också skapat sig en gemensam nämnare med IFK Norrköping……dom tar varann i hand och lämnar allsvenskan för att spela vidare i superettan……det var väl inte alls positivt!

Och Timrå spelar som krattor hela högen, vem ska man nu heja på?


Ja´och måndag betyder att ta sig i kragen och styra in på den viktminskande rätta vägen igen…..( otroligt tråkig men nödvändig väg )
Vi satt och spånade lite på sommarsemester med kamraterna, det är det som är målet att slippa makens 100-kilos skinnjacka som höll på att att knäcken på mina axlar. Nästa sommar skall jag glida runt i min egen jacka!
Har ni några tips på fina ställen för övernattning så mottages dom tacksamt, vi har lite löst prata om Mälaren runt, det verkar vara ett bra mål för mc-semester eller?
Idag har Martin namnsdag, så grattis Aston Martin !

Fick två böcker på posten förra veckan som jag inte hade beställt mej veterligt men har plöjt igenom den ena och den får fullt godkänt.
Åsa Larsson/  till dess din vrede upphör/deckare
Hoppas det blir en bra vecka!  AC

 
 
Anneli

Anneli

10 november 2008 13:47

Halloj
Nu är du tillbaka från arbetet igen :)Visst är Åsa Larsson böckerna bra !!
Grattis till Aston på Martindagen ;-)Stackars krake som inte får smaka när familjen sitter och trycker i sig pizza :))Han tycker nog att han har kommit upp i lämplig storlek nu....ÄNTLIGEN !!
:))
Kram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Ingen bild

Bamse

11 november 2008 10:39

Hej nu har vi hitta hit till din nya sida. Den är väldigt fin. Du verkar som du haft en bra helg fast du jobbat. Bamse kramar från oss i Vellinge

 
Ingen bild

Isabelle och Maya

11 november 2008 19:58

*ler* ja, visst växer de de "små" liven :-D Lämpligt bord att vila hakan på när man är trött ;-) Jag har precis varit inne i en djuraffär och beställt en hundramp till bilen:-D Får se om den passar när jag väl får se på den :-)2 veckor kvar för eran utställning alltså.. ska bli så spännande att se hur det går! För jag tycker han är jättefin! *håller tummarna* Ha det jättebra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards