Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2009

sennenträff 11/10

Av AnnCatrin - 11 oktober 2009 21:55

Hallå!
Idag har vi varit på sennenträff igen, det var en mindre skara denna gång men inte mindre trevligt för det!
Astons favvo Hubbe var där, han jobbar hårt och bra för att även han skall erövra titeln duracellkanin....han flög som ett skållat troll över stock och sten....när han inte febrilt letade föda...hungrig kille det där!
    
hallå! kolla på mej, jag kan oxå flyga som Aston!
jag var inte speciellt flitig med kameran idag, och dom bilder som blev var inte mycket att komma med, men både Katrine & Camilla har bilder på sina sidor för den som vill se mer.
  
Det här är vad jag kan komma med i bildväg...typ två berner va?....och den som hänger i luften kan väl alla räkna ut vem det är........
  
Rocky hjälpte till med brasan...och även med att fostra slynglarna...gammal är äldst!
  
Det var minusgrader imorse när man studsade ur sängen men det blev en härlig dag innan det var klart, långkallingar och vinterjacka på så klarar man sig bra......häng fram det till nästa gång Anneli ;0)
och denna gång blev det brasa oxå, vilken tur att Jim och Marie hade korv till alla......munvattnet började rinna när grillningen satte igång!
    
Igår var det slutsnickring på det nya trägolvet...hussen och Aston hjälptes åt att vara byggare Bob....Aston stjäl grejor och är allmänt ivägen ;0) jag planterade om alla krukväxter...det är några år sen det hände sist, så nu kom dom gamla säckarna med planteringsjord till nytta......vi får väl se om alla överlever denna omilda behandling, först dusch med iskall vatten av trädgårdslangen och sen ny iskall jord.......
jag bara vägrar stå inomhus och slabba med jord så då fick det bli nu...annars har det blivit aldrig!
men mina stackars krukväxter är härdade, rentav odödliga, men nu har dom ny fin jord och med lite vatten mellan varven ska dom nog överleva några år till ;0)
ikväll fick jag celebert besök av Pia & Hasse, maken fick rycka ut på extrajour för det var tydligen nån storbrand på Ortviken som gjorde att elen fick stora snurren och larmen stod som spön i backen både här och där.
nä, dax att hoppa i bingen, det tar på att vistas i friska luften...Aston han har sovit som en stock på altanen hela eftermiddagen.
ha de bra / AC

 
 
Camilla

Camilla

11 oktober 2009 22:36

Haha , nog finns det likheter grabbarna emellan , det syns ju klart och tydligt vilka två som dras till varandra som magneter iallafall , nu du Rosa ha du något att tampas med *asg* .
Men det var en skön dag , och med rätt kläder så är det riktigt skönt .
Kram Camilla

http://www.mills.zoomin.se

 
Anneli

Anneli

11 oktober 2009 23:06

Hallå!
Vilken mysig dag ni fick i skogen...och korvgrillning också...gottis :)
Min dunjacka snurrar runt i torktumlaren än !!! Hela dagen....och den är fortfarande inte torr ??!! (Med värme ska tilläggas.)
En timme efter jag pratade med dig så fick jag migrän,så det var nog lika bra att jag stannade hemma.
Nu måste jag kissa valp ;) Ring när du är ledig.
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Ingen bild

Isabelle

11 oktober 2009 23:17

Hehe, sicken goding Hubbe verkar vara då! De lär få många roliga busstunder han och Aston :-D. Kul med mera sennenträff! Ha en härlig vecka!

 
Lotta

Lotta

12 oktober 2009 12:02

Vilken tur att dina krukväxter är härdade och odödliga.. såg ju att stackars Herman inte hade samma tur ; )
Härlig sennenträff ni haft.

http://bernergossar.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards