Aston & Lukas

Alla inlägg den 2 december 2008

Av AnnCatrin - 2 december 2008 18:50

hallå!
Ja´om några kära arbetskamrater läser detta så kan jag redan nu tala om att nån partypingla får ni inte med er till Åland !
Känns bra nu att jag skramlade ihop 150 kr extra för att få ett eget krypin ( kändes lite som sardinburksvarning när vi skulle klämma in oss tre i en hytt) där lär jag krypa in tidigt för pigg är jag definitivt inte.
Men det är bara att bita ihop för nu är jag inställd på att shoppa lite gottigottgott till julen !

nästa år åker vi med en riktig båt tycker jag istället för lilla Cinderella!

Idag har jag varit runt och kollat på diskmaskiner för den vi har var bortom all räddning, min man får allergiutslag bara jag nämner någon av dom stora vitvarukedjorna, men varför betala mer pengar hos en liten firma undrar jag?
Så nu har jag varit och rekat lite på dagtid, väntar nu på att han skall komma hem så ska vi åka och kolla tillsammans, det är ju iofs inte panikbacill, det hade varit värre om det var kyl eller spis som pajat, men det är lite trix med just diskmaskinen för det är inte standardmått i vårt kök så den maskinen som står där nu fick han gå lös på med rondellen för att den skulle passa.......bäddat för kalabalik på Bågevägen....!
Igår fick jag mejl från kennelklubben om bussresan till STHLM på lördag, Camilla & jag åker utan hund och Anneli har med sig Olga som ska kämpa om rosetterna, men allvarligt...kl ett på fredagnatt går bussen härifrån, det kan ju inte ta mer än 5 timmar, max 6 inkl. rast att köra till stora stan, vad f-n ska vi göra på en hundutställning vid den arla timmen kan man undra?
Det kommer att bli en lååång dag, jag som inte kan somna varken när jag åker bil eller buss, det blir till att ragga upp ett sömnpiller så att jag dånar av några timmar!
Dottern i huset har anammat mobbingvågen mot den stackars hunden.......igår kom hon med den strålande idén att han kunde söka till tele2.....dom har ju ett svart krulligt får i sin reklam nu..... :0(
Ja´ja men jag kommer iallafall ihåg sagan om den fula ankungen.......slutet gott allting gott, och för mattes skull gör det ingenting att ryggen är översållad av krulliga lockar....mattes lilla guldlock!
Kollade på hundcoatchen igår, det ser ju så himla enkelt ut när han gör saker och ting, det går ju faktiskt framåt på uppfostringsfronten här oxå, nu är det inga problem att möta folk, av gårdagens program har jag förstått att Aston hinner arbeta upp sig i okontaktbart tillstånd när vi möter andra hundar, jag måste bryta tidigare för när han väl är på G så kan han inte ta in det man säger.
nu har det inte blivit nån promenad på 2 dagar, ja vet´jag känner mig förfärlig, men jag har verkligen inte orkat, och han har fått vara ute så mycket han har velat så jag tror att han överlever......och kollar man på Ceasar Millan på tv:n så kan man konstatera att där är det ett undantag om folk promenerar sina hundar....och sen funderar dom på varför dom håller på att riva huset...!?

................tick tack tick tack så är det några timmar senare, nu har vi spanat ut en ny diskmaskin, det blir en rostfri, måste ju förnya oss lite.
Snön vräker ner ute, man blir inte klok på vädret! men hunden blev iallafall salig av lycka när husse drog iväg på promenad med honom i snöstormarna!

Nu ska jag packa inför morgondagen, f-n, vad är det för fel på klimatet i min garderob? alla kläder drar ihop sig och sitter inte alls som dom brukar.....konstigt!
Ha de´ bra /AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards