Aston & Lukas

Alla inlägg den 25 december 2008

Av AnnCatrin - 25 december 2008 14:08

Hallå!
Ja´då var julaftonen till ända och idag är det arbetsdag, är hemma en sväng på rast så jag passar på att plita ned några rader.
Vartannat år kommer mina bröder med familj vilket innebär att tomten oxå måste komma, det är mormor/farmor som tar på sig den rollen ( ingen annan vill) när mina barn var små så lejde jag nån att vara tomte, det är lustigt att alla förväntar sig att tomten skall dyka upp, bara så där, men inte en fundering på hur det ska gå till..........;0)
Aston blev iallafall alldeles överlycklig när tomten kom och sprang ut för att möta "honom" , sen ville han gärna "hänga" med tomten hela tiden, till slut var tomten tvungen att avlägsna sig, innan skägget blev uppätet av vildbasen!
Det går betydligt fortare att dela ut paketen nu när dom flesta barnen blivit ganska stora, det är inte ett berg av klappar längre!



tjoho tomten det här hit du ska!

Hector (som knappt syns) och Aston välkomnar tomten

småbarn och hundar fick öppna sina klappar genast!

men mormor, varför har du spökat ut dej på detta sätt??...du behöver inte ha handskar inomhus, jag hjälper dig av med dom!

Angelica verkar nöjd, fick en hel drös med presentkort och pengar.

Så nu är det över för i år, nu ska bara kylskåpet ätas ur, skinka någon?
Imorgon är det middag hos mormor och sen är det jobb igen på lördag.
Nu ska jag vila en stund innan det är dax att återvända till plikterna på jobbet.
ha en fortsatt trevlig julhelg! / AC

ps...och morfars juldessert var inte speciellt märkvärdig......jag hade väntat mig nåt mer efter den bravaden att laga till den......suck


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards