Aston & Lukas

Alla inlägg den 1 december 2008

Av AnnCatrin - 1 december 2008 10:00

Hallå!
Japp då var vi inne i december då, inte en julklapp köpt så långt ögat når, inget julbak i frysen och huset skulle behövas städas......ja´ja men vis av tidigare år så blir det jul ändå utan att jag stressar upp mig!
Nu är jag ju ledig till den 20:de december med undantag av söndag som kommer, skulle ha jobbat fredag till lördag oxå men då kom det en STHLM resa emellan!
Björn går av jouren på torsdag sen är han ledig månaden ut, så det finns gott om tid att shoppa på dagtid, barnen, mina och brödernas är så stora nu så det är enklast med ett presentkort och det går ju snabbt att fixa.

Sen brukar det alltid bli några fler paket innan det är klart, hittills tror jag inte att någon varit besviken på jul.
Diskmaskinen har haft den dåliga tajmningen att paja så här lagom till jul, låter som ett reaplan, tydligen nåt drivhjul eller vad han sa, elektikern i huset, han ska kolla på den idag om det går att göra konstgjord andning eller om det bara är att kasta ut den.
Då kan ju barnen i huset få det som julklapp, att hjälpa mamsen med disken!

ismatta inte gräsmatta
Och som jag skrev igår så har vi fått ett onödigt omslag i vädret, det spöregnade hela dagen så nu är det is, is och åter is, tydligen flera bilar som halkat av vägen här i närheten, igårkväll ångade sandbilen förbi här utrustad med snökedjor, den brukar ju inte vara så snabbt ute så det är en bra måttstock på hur halt det är!

Nu är slingan fixad, jag vet att det låter som en bättre idé att köpa en ny, men just den här finns inte längre, dom jag har kollat på lyser så skarpt blått och så går dom inte att förlänga, min blir så himla fin trots att jag egentligen inte tycker att det är så vackert med blått sken !

Släpp kameran och släpp ut mig!
Hunden fortsätter oförtrutet att norpa saker, man får göra razzia lite nu och då på hans dyna för att rädda tillbaka saker, han verkar bara vilja samla, inte tugga i sig, men det törs jag inte lita på och det är inte så hälsosamt för en bernermage att tugga i sig en strumpa eller två.

min matte kallar mig tjuv och rackarunge....jag blir ju ledsen då!

grrr....ge mig mat nu!

nån som vart rädd? nähä´då får jag väl försöka charma till mej mat istället....

inget nytt på hälsofronten, blir helt slut bara av att röra mig inne, det är några elaka bacillurer som fått fäste djupt ner i bröstet så det är vara att ta det lugnt och vänta på friskare tider.
Nu ska jag snart skjutsa Angelica till skolan sen slinker jag in på Citygross på hemvägen och köper lax, då är iallafall gravlaxen en bit på väg! ja´jag säjer ju det, sakta men säkert blir det jul, och som tur är så har jag en mor som bakar till jul så den punkten kan jag stryka...hmmm....då är det bara resten kvar då!

Biabädden står fortsatt högt på listan över populära saker när den hamnade på altanen!
Ja´nu närmar sig Ålandsresan oxå, vet inte vad man ska säga efter att ha sett "färjan" på kanal 5, det är liasom den båten vi ska med....!
Det som är i fokus nu är vindarna i STHLM trakten, havsstormar avböjes tack!
ha de bra AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards