Aston & Lukas

Alla inlägg den 14 december 2008

Av AnnCatrin - 14 december 2008 08:40

Hallå!
Ja nu är den hutlöst dyra kungsgranen intagen i värmen och klädd med guldglitter & röda kulor , ja ja vet att det är tidigt....men tidigt för vem? inte för mej uppenbarligen eftersom jag envisas med att göra så här år efter år......!
Och jag har ju inte precis tvingat mig in i nån annas hem och tvångsklätt en gran 10 dagar före jul eller?

inse varför jag var tvungen att flytta på matbordet......
Det blir nog fortsatt kungsgran i detta hus om jag inte ramlar på en extremt fin tall nåt år, försäljaren bedyrade att denna gran inte ska barra alls....f-n trot´ återstår att se, tallarna har iallfall inte barrat nämnvärt fast dom stått inne ganska länge.
Idag ska alla tomtar hitta en plats i tillvaron sen så är det nog färdigpyntat, i min värld så blir det så ombonat och trivsamt när granen lyser och alla tomtar står och plirar under lugg!
Tog till en säkerhetsåtgärd igår kväll innan jag gick och la mej......hunden har visat ett visst intresse för kulor och glitter så jag tog helt sonika fram kompostgallret och ställde för, allt för att skydda den dyra julattrialjen!
Och jag måste lite självbelåtet säga att den blev precis som jag önskade, rund och knubbig till formatet, och jag släpade in den alldeles sjäv, duktig kicka!
Inte kom vi iväg nånstans igår kväll som befarat, mycket enklare att sitta kvar uppkrupen i soffhörnet än att brottas med för små kläder i garderoben......jag lovar dyrt och heligt att starta det nya året på HELEX, kommunen bjussar på träningskort i år oxå och nu har jag ingen liten valp att skylla på....nu är det bara att masa sig iväg!
Men jag är ju som ni vet i en ganska bra form ändå........rund är oxå en form.......!
En vecka kvar på ledigheten, kanske ska försöka få till några julklappsinköp då?
har tagit en kort på utegranen oxå som blev hyfsat, måste passa på innan nån del slocknar, eller kan vi ha sån tur att den håller i år när det har kommit snö istället för regn?

ha en skön tredje advent / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards