Aston & Lukas

Alla inlägg den 10 december 2008

Av AnnCatrin - 10 december 2008 10:43

Hallå!
Ja här händer inte så mycket, igår var vi och inhandlade en stor bamsig kungsgran, först tog försäljaren fram en som min man tyckte var fin, den är för liten sa jag......men för h-vete ryade min man , jag är en och nittio och den är högre än mej......ja, men den är för klen och smal sa jag då, gran/ tallexpert som jag är, då tog den tålmodige granmannen fram ett riktigt praktexemplar, kvistarna är ju frusna så den kommer att fälla ut mer när den har tinat, perfekt sa jag, du är inte klok sa min man ( alltid lika förstående och tillmötesgående när det lackar mot jultider) hur f-n ska du få in den där? hmfpr....vi har ju dubbeldörrar på altanen, så vad är problemet?

Och som vanligt så får jag som jag vill för när det gäller så viktiga saker som julbestyren då är det mitt ord som gäller! ( och typ för det mesta annars oxå)
Så då var det bara för försäljaren att ta fram motorsågen och frisera till den grova stammen så att jag ska ha en chans att få ner den i julgransfoten.....är det inte härligt och fröjdefullt med julbestyr så säg?
Senare på dagen var jag på sjukbesök till Tuffa, istället för en blomma så fick hon hundkex och tuggben, det kliade i fingrarna att köpa en tjurmuskel åt henne men eftersom matte Camilla har vissa fobier mot torkade penisar så avstod jag ;0)
Tuffa blev iallafall gladare än glad hon är till och med lite tokigare än min egen vovve, skönt att se att det finns likasinnande!

sötnosar i behändigt format!
Nu får vi hoppas att fredagens operation oxå blir lyckad av den andra armbågen så att hon snart är kurant och på G för lite bus igen, för det verkar hon behöva !
ha de bra AC
En till kurs är utlagd på kennelklubbens hemsida om någon är intresserad, jag har anmält mig, alltid nyttigt att lära sig nya saker!
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
FÖRELÄSNINGAR  Här kan ni läsa om våra eller andras föreläsningar under året. 

 
Välkommen till Föreläsning i
 




NJURUNDA BRUKSHUNDKLUBB
inbjuder Er till en HELDAG
lördagen den 18 april 2009
med MEMEA MOLIN

Det blir en lärorik dag med 2 olika föreläsningar:

Hundars kroppsspråk
Kan du se om din hund signalerar vänlighet, rädsla eller osäkerhet när den möter andra hundar? Kan du se vad din hund svarar dig när du använder den vänliga rösten och när du använder den barska? Kommunikation innebär ett gemensamt språk. Förstår den ena parten inte den andres språk eller gester finns där ingen kommunikation. Lär dig mer om hundars kroppsspråk och hur du själv kan använda detta kroppsspråk i umgänge med din hund!


Vett och etikett i hundvärlden
Det handlar om relationen mellan hund och ägare. Varför hetsar hunden upp sig när jag ber den att hejda sig? Varför är trick så lätta att lära men olater så svåra att få bort? När något inte fungerar mellan hund och ägare handlar det nästan alltid om kommunikationsmissar, missförstådda behov och förväntningar. Hur dessa situationer uppstår och vad man kan göra åt dem går vi igenom under föredraget. Publiken får gärna komma med egna frågor.


            Plats:        Street Rulers klubblokal i Kvissleby (mittemot OKQ8/Sibylla efter E4)

            Pris:           500:- för 2 föreläsningar inkl. fika och lunch.

              Anmälan:    Via vår hemsida www.njurundabhk.se eller
till
info@njurundabhk.se eller
direkt till Maria Sjöberg 060-321 97


Sista anmälningsdag är den 28 februari
då också anmälningsavgiften ska vara inne på vårt pg 18 65 52-6/Njurunda BHK
OBS!!! Anmälan är bindande


 

HJÄRTLIGT VÄLKOMNA TILL EN INTRESSANT DAG!!

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
  


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards