Aston & Lukas

Alla inlägg den 8 december 2008

Av AnnCatrin - 8 december 2008 13:55

Hallå!
Hua vad jag var trött i morse, när mobilen började spela 05.50 fick jag knappt upp ögonen, det kommer efter helgens äventyr, inte vart det bättre av att jag drabbades av bakhysteri på jobbet igår, bullar, pepparkaksmuffins, syltkakor och choklad chip cookies blev det innan jag var färdig, 19.30 åkte sista plåten in i ugnen då var mina ben på väg att ge upp!
Men nu kan jag med gott samvete vara ledig eftersom jag stökat undan mitt bidrag till en fröjdefull jul!
Hunden forsätter att roa familjen och hitta på hyss, Björn hade öppnat en ask tjärpastiller som jag köpte på båten ( det är bara han som tycker om dom) och lagt i från sig den mitt på bordet vid soffan, när han skulle ta en liten pastill efter ett tag så var asken borta......hunden låg på sin dyna och tuggade och smaskade för fullt ur asken som av en händelse nu låg framför honom......hussen var inställd på att det skulle bli utgång inatt men hunden verkar ha en mage av stål !
Igårkväll hade han legat ute och sovit trots -9 grader, han verkar ha hittat sin favvoplats på altanen i biabädden.
Idag är det nollgradigt och snöar ganska ordentligt till hundens förtjusning, bara det nu inte blir flera plusgrader så att det slår om till regn.
Har varit på talljakt idag igen, det går dåligt så nu lutar det åt att jag bryter traditionen och siktar på en kungsgran istället......men tänk om det känns fel och hela julen går åt pipsvängen för att jag ändrar på tingens ordning..... knäcken blir hård, skinkan för torr, laxen för salt......och inga barn som tindrar med ögonen...hmm....skall fundera lite till, det var ju ett hutlöst pris oxå, 400 riksdaler ! Men å´andra sidan så kostar en spretig tall 250 så då är det ju faktiskt "bara" 150 spänn det handlar om...men ändå!
Nu ska jag rulla köttbullar för glatta livet så är det en sak till avklarad som kan strykas från "skagöraslistan"
ha de bra / AC






mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards