Aston & Lukas

Alla inlägg den 7 december 2008

Av AnnCatrin - 7 december 2008 10:51

Hallå!
Ja då var maratonStockholmsresan avverkad !
Inte gick det att sova innan så när bussen lämnade stan kl ett så var jag ganska mör redan då, kunde väl slumra till lite mellan varven men mer än så blev det inte.
Olga tyckte att mitt säte verkade väldigt bekvämt så hon kröp upp bredvid mej vilket slutade med att jag flyttade på mig så hon fick hela sätet för sig själv, då var alla nöjda.

Vi stannade vid tre-tiden på Tönnebro för fika, men hallå! 3 på natten är man mer sugen på att sova så flera satt kvar på bussen. ett 20-tal personer skulle jag tippa på att vi var och kanske 5 hundar, alla i miniformat....utom Olga då ;0) svårt att klämma in en berner i en bärbar transportbur !
Kl 6 var vi framme vid mässan, vi fick sitta kvar i bussen tills dom öppnade kl 7, passade på att äta den medhavda frukosten då.
Det var inte trångt vid ringen när vi skulle ställa ut våra stolar, nä, vi var ganska ensamma i den stora mässhallen !
Men undan för undan så rullade det in folk så när bedömningen började var det fullt runt ringen. det var bara 2 juniorhanar, men dom var 3-4 månader äldre än Aston.
jag tror det var 15 juniortikar, väldigt stor skillnad i fördelningen där!
Det var så himla skönt att vara där utan hund, vet inte om mina nerver pallar så här stora utställningar, tur att jag har några månader på mig att gruva mig på inför nästa strapats!
Magic´s husse och matte var oxå där som åskådare utan hund, tack för trevligt sällskap Anneli och Bengt!
Vid 10-tiden så hade man kunnat betalt en slant för att få sova men sen så gick det om sig och vi kom in i andra andningen, om någon lyssnade på oss så kunde det nog misstänkas starkt att vi förtärt alkoholhaltiga drycker......med det behövdes inte....brist på sömn kan göra vem som helst flamsig!

Vid två-tiden var det dax att äta nåt, det var inte det lättaste, hamburgare, pizzaslize, mackor eller sushi......jag vill ha mat och potatis när jag är vrålhungrig!!!!
Var nära att kasta mig efter en köttbulle som kom rullande från ringen....men jag lyckades behärska mig.....vilket vi inte tror en annan människa kunde......hi hi.....
Tyvärr så fanns det ett ställe till som vi missade ( där dom säkert hade MAT! ) eftersom hungern rev och slet i våra kroppar så av alla onda ting så blev det sushi för mig, pizza för Anneli och macka för Camilla....till hutlösa priser.

Sen blev det tuggben och hundkex för resten av slanten, det fanns hur mycket som helst att shoppa i den vägen.
Ja´hur gick det i ringen då? det får ni läsa om i nån annan blogg för det har jag inte så stor koll på, men dom som mitt hjärta klappar lite extra för hade väl haft bättre dagar i utställningsringen, Astons halvbror X-Et Erixon vann iallfall sin klass och var en placering ifrån certet, grattis Susanne !

Anneli och Olga längst bort
Olga blev nog Reserv i unghundsklass, kolla hennes blogg för rätt resultat, kändes som mycket fluff i hjärnan så koncentrationen var inte på topp!
Nellie hade ingen päls och Indra fick rött band men sen tog det slut för denna dag!
Men det var jättekul att träffas Lena och Anders! lycka till på nästa utställning!
Något som förvånade mig var att alla stora maffiga hanhundar plötsligt inte var lika stora längre, krymper dom på vinterhalvåret?....eller är det min "lilla" valp som håller på att växa ikapp ?....undra?

på väg hem
Summan av kardemumman är iallafall att det var en jättehärlig och trevlig dag, trots att man var halvt medvetslös mellan varven, bussen gick mot Sundsvall 17.50 så då somnade iallafall jag som en stock, sov i 2 timmar upp till Tönnebro, iddes inte kliva av nu heller, kl 22.30 var vi hemma i Sundsvall igen.
Anneli hade sin bil hos oss så Aston och Olga fick röja järnet en stund innan dom for hem, min hund var mest intresserad av att öva juckteknik på Olga som helt oberörd låg och åt snö.....du, grabben, nu gör du fel igen, jag tror inte du ska stå på sidan om mej......;0)
kameran var med men det är nästan omöjligt att knäppa inomhus, utan blixt blev det jättesuddigt men det ploppar nog upp bra kort på nån annan blogg får vi hoppas!
nu ska jag åka och jobba sen är jag ledig till den 20:de december, skönt!
ha en bra andra advent! AC
Tack för trevligt ressällskap Anneli och Camilla, Vi har ju riktigt tokroligt på våra resor !


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards