Aston & Lukas

Alla inlägg den 9 december 2008

Av AnnCatrin - 9 december 2008 09:01

Hallå!
Ja nu börjar julstämningen ta sig i Bosvedjan, tre tappra killar hängde och klängde i granen igårkväll för att få upp slingan, har inte lyckats få nåt bra kort på det färdiga resultatet för det blir så suddigt när jag knäpper utan blixt, ska plöja igenom instruktionsboken och försöka klura ut vilken inställning jag skall använda.


Hunden var som vanligt i sitt esse när killarna höll på med belysningen, till hans förtvivlan så var han fast på "fel" sida stängslet, vilket gjorde att han stod på bakbenen en hel del.......det pallar inte det klena nätet för så vi var tvungen att ta in honom!

bakställsstudie!

står snyggt när det händer spännande saker

Till sommaren måste vi förstärka kravallstaketet men grövre pinnar och en överliggare som tål tyngden av en bernerkropp modell större!
Pratade med Susanne i lördags, Chivas matte, hon berättade att han oxå sett ut som en nypermanentad pudel i den här åldern......så hoppet lever......

Idag ska jag hälsa på Tuffa med matte, har inte sett henne på flera månader, Tuffa alltså, så det ska bli spännande !
Sen blir det nog till att börja plocka fram alla tomtar, min man suckar för han har tomteskräck...det har inte jag!
I flera år nu har jag klätt tallen och haft pyntat och klart ca 1,5 vecka före jul, så himla skönt att sätta sig ner kvällen före julafton och allt är klart, när barnen var små så skulle allt fixas på kvällen när dom lagt sig, vilket vansinne!
Man var ju helt färdig på julaftonen när man varit uppe till sena timmen kvällen före.
Och i och med att julaftonen varit så är ju julen slut, i alla fall i min värld!
jag njuter hellre av alla ljus och tomtar före jul och plockar bort dom lite tidigare istället.
Igår kväll var vi och hämtade en släpvagn på Björns jobb för att åka och köpa tall ev kungsgran....snopet när vi var där strax efter 18 och det var stängt !
Så nu blir det ett nytt försök idag, konstig tid att stänga på, alla är väl inte ledig på dagtid ?
Imorse lyckades jag hålla mig kvar i sängen till 7 innan jag var tvungen att ge mig, måste lägga ner lite mer energi på att låtsas sova när hunden stampar på min mage och kräver att jag ska flyga upp ur sängen för att ge honom mat, när jag jobbar natt så har dom minsann sovmorgon!
Men med tanke på att han körde igång vid 6-tiden imorse så tycker jag att jag var ganska duktig ändå!

hög mysfaktor, frigge i snöskrud
idag är det -8 så än finns det hopp att snön är här för att stanna, skall dra till skogs senare och kolla om det finns några upptrampade stigar, annars får vi plöja upp några själv!
ha de´bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards