Aston & Lukas

Alla inlägg den 19 december 2008

Av AnnCatrin - 19 december 2008 19:49

Hallå!
Vi åkte 10 och var hemma strax efter 18......hur långt är det till Järvsö egentligen?!
Hastade in hos Anneli på nedvägen, hon var så snäll och erbjöd sig att Aston fick vara där istället för att kuska runt med oss i bilen.

Han hade tränat frenetiskt på mjukisbernern innan så han kastade sig genast över Olga för att träna ytterligare, han verkar tro att han ska bli häradsbetäckare när han blir stor ! ;0)
På väg till Hassela så var han väldigt orolig vilket han aldrig brukar vara i bilen så vi var tvungen att stanna om han var akut nödig, det var han inte, däremot så kom jag på att den som åkte sist därbak var Olga, så det var nog hennes underbara lukt han kände, inte lätt att vara mitt i puberteten med hormoner som går bärsärkargång i bernerkroppen!
Vi åkte vidare mot Järvsö, stannade i Ljusdal för lunch på hembygsgården, naturligtvis så var det julbuffélunch a´180 spänn vilket vi inte var sugen på så det var bara att åka vidare, nästa stopp blev på Stenegård...julbuffélunch a´ 280 riksdaler....hmmm, det bidde pizzerian i Järvsö, dagens lunch, stekt fläsk & pärer, kulinariskt så det förslår!
Sen en runda på Järvsö cykel och motor, jag har ju redan en moppe som jag är mer än nöjd med så det är väl inte döspännande ur mitt perspektiv, men han jag delar tidningen med blir ju aldrig riktigt nöjd så han kastade längtande blickar både efter den ena och den andra hojen......köpe, och köpe, prova att sälj nåt istället....vanvettsaffärer !......husvagn, någon?
Jag har inte samma behov att byta ut fungerande grejor som han har, ok, visst skulle det bli snyggare med en annan luftburk, men hallåå! 3000 spänn, glöm det!
Sen tillbaka mot Hassela, surdimma och sandbil mitt i vägen gjorde resan vääldigt lång!
Allt hade gått bra, huset stod kvar och alla såg lugna och harmoniska ut så inga större katastrofer!
Vilket paradis för Aston pastorn, en Olga som tillåter det mesta, nästan, och till och med katterna fick han bekanta sig med, undra varför han svimmade av i hallen efter maten när vi var hemma igen?

En halvdag i Hasselaskogarna kan oxå matta av duracellen så nu har vi två grejor som laddar ur batterierna, Jyckarna i Timrå och Jyckarna i Hassela!
Vi fick med oss ett gäng med världens sötaste ägg hem, Tack Anneli !
Jag öppnade en kartong och utbrast "men gud vilka gulliga! ".......ägg kan väl inte vara gulliga fnös min man, ja´men kom och kolla då!....ja´dom var faktiskt gullig var han tvungen att hålla med ;0)

Köpeägg till höger

Indra, Aragon & Nellie
I brevlådan lågt ett tjusigt kort från Lena med familj, var tvungen att fota av det, sen hade hon även skickat med juletiketter till Aston som han kan sätta på sina paket.......hmmm, då behöver vi inte skriva vem det är ifrån för bilden talar för sig själv!  ;0) Aston bockar ( bää´ar) och tackar!

Det har varit plusgrader några dagar nu så det skulle sitta fint med lite ny snö och minusgrader, trottoarerna är inte längre framkomliga om man inte har dubbel uppsättning broddar på sig.

Jag har inte bara tomtar i min samling, faktiskt en hel del snögubbar oxå, jag tycker om formen på dom......ni kommer ihåg va´? "rund är oxå en form"
NU närmar sig julen med stormsteg och här är det ett organiserat eller oorganiserat, beror på hur man ser det, kaos som vanligt.......jag jobbar bara effektivt när det är absolut deadline, point of no return.......så om tisdag faller dom sista bitarna på plats...hoppas jag!
Trevlig helg / AC
Ja just ja....vi var förbi veterinären oxå innan vi drog iväg på dagens utflykt.... 43,8 kg visade vågen en dag före 10 månadersdagen. 


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards