Aston & Lukas

Alla inlägg den 12 januari 2009

Av AnnCatrin - 12 januari 2009 12:55

hallå!
Nu blev det mindre kul att vara hundägare igen, och vanlig människa oxå för den delen!
6,7 plusgrader ute är inte gynnsamt för vår snötäckta landsdel, det töar och tinar med en hiskelig fart, vi har precis kommit hem ifrån en skogsstrapats min hund och jag, vartannat steg sjunker man igenom, det blev värsta träningspasset att ta sig runt!
Sista biten på skogsvägen gav jag upp, det var bara isgata så vi genade ner genom skogen och upptäckte att bäcken porlade som aldrig förr, men hallå! var det inte fruset här igår???

Men man får väl vara tacksam för den snö som varat, dom senaste vintrarna har det ju varit is HELA tiden så att vi har haft snö ett längre tag får man tacka allra ödmjukast för.

Nu får vi hålla tummarna att det dalar ner stora härliga "lappvantar" inom det snaraste!
Nu ska jag lägga omkull mig och ta en stödvila, jag sover som en "kratta" på jobbet i perioder, och nu är jag inne i en "ligga och glo på klockan hela natten" svacka.
Jag sover iofs aldrig lika bra som hemma, det är ju sovande jour så ett kattöga har man alltid öppet känns det som!
Och hunden tar inte hänsyn till att matte är mindre alert....tjohoo vad kul det är att vara i skogen och göra oberäkneliga påhopp på matte när hon minst anar det!

Jag är inte lika road som han verkar vara när han kommer och hoppar upp och boxar till med frambenen......det gör ju ont ju!
Kommer han framifrån hinner jag ryta NEEJ och förhindra att han "anfaller" men det verkar minst lika roligt att hoppa upp från sidan och bakifrån när jag inte är beredd...hmmm
Nåja, dom flesta hyss som jag gnällt om tidigare har ju styrt till sig så det blir väl nån ordning med det här oxå, för ryta, det är jag bra på!
Nä, nu ska jag som sagt sussa lite, sen tror jag att det är dax för en sanering på baksidan, hua vad många högar som kom fram när snön sjönk undan......eller ska man avvakta till våren och rulla ut en ny gräsmatta så att man slipper se skiten?
Som tur är så gör han inte lika ofta på hemmaplan längre utan han spar det till promenaden....så det finns hopp att gräsmattan kan beträdas till sommaren!
ha de bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards