Aston & Lukas

Alla inlägg den 21 januari 2009

Av AnnCatrin - 21 januari 2009 18:59

Godkväll!
Idag har jag suttit på planeringsdag hela dagen, Aston har som vanligt varit hos mormor, nu skulle hon till frissan på förmiddagen så hon ville att han skulle vara rastad när han kom så kunde hon gå lite senare på promenad......hmmm, detta innebar att helt plötsligt för första gången så skulle jag gå på morgonpromenad med hunden!
Vi brukar inte gå förrän vid 11-12 tiden när jag är ledig men nu var det till att masa sig ut vid 7.30......vilken tur att jag har det jobb jag har och är ledig så mycket!
Skulle jag gå med Aston innan jag åker till jobbet skulle det innebära att jag måste masa mig ut vid 6-tiden om han skall få den promenad han behöver på minst en timme......hua! det är himla lättsamt att åka förbi och dumpa honom hos modern så sköter hon den biten när jag jobbar!

" the black hole".....
I vilket fall som helst så är det ju ganska skönt bara man kommer iväg, igår var det värsta snöstormen så det har kommit en hel del snö så naturligtvis måste jag ta några kort med mobilen.......det blir lätt en fix idé att det ska knäppas kort i tid och otid......men vad gör man inte för att försöka sätta lite färg på kvällens blogginlägg!

ganska stämningsfullt i elljusspåret på morgonkvisten!

Säga vad man vill men det är vackert med nysnö!
Igår kväll var det som sagt snöstorm men ett väldigt skumt sken ute så vid drog till skogs vid 20-tiden det gick riktigt riktigt bra att se förutom att spåren var borta så vi fick plumsa lite i blindo ;0)....inga bilder dock för det var inte läge att hala fram mobilen i snöyran!
Imorse hade hunden inga planer på att gå ut efter frukost, det hade han inte haft morgonen före heller när jag jobbade så Björn fick åka upp på jobbet först och sen hem för att ta ut honom på promenad......det gillar jag....morgontrött vovve....han harmonerar så bra med mig då!
Idag har han behållit maten så förhoppningsvis har det rätat till sig vad det nu var för fel som var trasigt!

hmmm....hur tänker du nu matte...skulle JAG ha gjort det där på väggen?  men matte då!
Favoritplatsen på natten är numera att ligga mitt i dörrhålet till köket....och det är inte bara katter som kan förstöra tapeter.....eftersom detta numera är ett kattfritt hus så lutar det åt att det är sovande sparkande bernerben som krafsat sönder tapeten.......svart tapet blir vit när den går sönder om någon undrar!
Imorgon är det jobb igen  så då är ordningen återställd vad det gäller rastning och promenader.....mamma fixar!
...Och Pia, jag vet att du brukar vara inne och glutta ;0)......vi får låna grannarnas takbox, den sitter som en smäck på våran bil för dom har oxå en Volvo med rails !
Tänk vad finurligt ändå med cybervärlden man slänger ut en tanke om en takbox och vips så har grannfrun nappat och erbjudit sig att låna ut sin....vi bugar och tackar!
Till slut kastar vi iväg enorma mängder blöta nospussar och kramar till Tuffa som blir 11 månader idag och Fabbe the dog som blir 10 månader imorgon!!!!
ha det bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards