Aston & Lukas

Alla inlägg den 6 januari 2009

Av AnnCatrin - 6 januari 2009 16:47

Hallå!
Det bidde ingen vinst för småkronorna, tur för mej som bara orkade med två perioder, vid tretiden gick ögonen i kors och det var bara att krypa ner under täcket.

Men icke att förglömma ,det blev faktiskt SILVERMEDALJ!!!!!!, lätt att det kommer i skymundan kan man märka idag på alla förståsigpåare´s kommentarer i nättidningarna.
Den som hängt med i skitsnacket på min blogg vet att jag haft lite funderingar runt hundens bajseri, ofantligt stora illaluktande ( ja´jag vet att hundskit INTE luktar gott men detta har varit extremt) högar som avslutats på toppen med en "nykokt grötkonsistentklick", provade med avmaskning men det blev ingen skillnad så då bytte jag foder.
Från Nutra till Best in show, ungefär samma innehållsförteckning, skillnaden att Best in show innehåller lamm och ris, Nutran är det kyckling i.
Blev det nån skillnad då?
Som natt och dag skulle jag vilja påstå, nu sover han plötsligt på morgonen, förut var det som ett brev på posten att jag blev väckt mellan 5 och 6 på morgonen av en hund som rusade raka spåret ut och sket, hyfsat bajsnödig!
Nu är det fina normala korvar, som inte sprider odör över hela Bosvedjan!
( och hunden sover utan problem till halv nio - nio och är inte intresserad av att gå ut innan frukosten serverats)
Men det känns som ett sniket lågprisalternativ måste jag faktiskt erkänna, det är liksom inte fint nog att köpa ett foder som finns både på ICA, COOP och Willys.....och som dessutom bara kostar hälften så mycket......vad är haken?
Men men, det är ett svenskt foder med 22% protein och 12 % fett, likvärdigt med Nutra som har 21% protein och 12% fett vilket är det foder jag blev rekomenderad att han skulle växa upp på, så då fortsätter jag på den linjen.
Nu är jag bara inne på andra säcken men tycker att det är en betydlig skillnad, han verkar tillgodogöra sig detta foder bättre.
Nu tror jag ju fortfarande på att Nutra nuggets är ett bra foder men det passar inte Aston helt sonika! ( Wictor åt oxå det)
Sen får vi väl se efter röntgen när han skall börja växa muskelmässigt om det kanske är läge att byta igen men den dagen den sorgen.
Fick tips av Anki på hundsimmet att hänga på honom en nomisele och låta honom dra 10% av sin vikt nån kilometer ( efter uppvärming), detta skulle tydligen vara ett effektivt sätt att träna lösa bakställ, någon som har erfarenhet av det?
Själv ser jag bara scenariot framför mig med honom i sele, gående framåt utan att tugga i sig det som dinglar i repet där bak!.....kommer inte att hända! känns som att inköp av en sån sele är en bortkastad investering!
Men samtidigt så är han väldigt lyhörd och mån om att göra mej till lags, allt för en godisknul, så det kanske går att lära honom. ;0)
Det liksom stor skillnad nu när jag har intresserat mig mer för det här med hunderiet, träna kroppsdelar var liksom inte på agendan på en 6-årig omplacering och tex det här med att klippa tassarna, Wictor klippte jag runtom och under av praktiska orsaker, samma gäller nu med Aston, men nu ska det vara snyggt oxå! A´puh !
En till utställning i Februari står på schemat, inoff i Timrå 22 sept, synd att den inte var före Sala, men skit samma, vi behöver all träning vi kan få och en utställning på hemmaplan kan vi inte tacka nej till!
Ja det var dagens inlägg, är man inte intresserad av en berners liv och lustar så var det nog ooolidligt tråkigt, sorry!
ha de bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards