Aston & Lukas

Alla inlägg den 13 januari 2009

Av AnnCatrin - 13 januari 2009 20:16

Hallå!
herregud det börjar bli ett stressmoment det här med bloggandet! Jag har absolut inget av vikt att skriva om men känner ändå en press att plita ned några rader.......
Dagen började med migrän men släpade mig ändå ut på baksidan för att plocka skit....tinad hundskit nersjunken i skare.....går inte att plocka med bajspåsen i handen, näpp, den måste karvas upp med sked.....ja jag säger ju att jag inte har nåt att skriva om så då blir det skitsnack!
Sen kröp jag ner under täcket och försökte förtränga huvudbanket, vid halvtolv tyckte hunden att det var hög tid att gå ut, och eftersom tomten var nysanerad så var det inget alternativ att släppa ut honom där utan det vara bara att klä på sig och masa sig iväg.
Och när huvudet värker så fungerar inte tanken.......var det inte jag som gnällde igår om att tövädret gjorde att jag sjönk igenom på stigarna i skogen?

frivilligt avsteg från stigen!

Tungt när man måste gå i andras fotspår och inte får sätta sina egna.....
Kom just på det när vi gått en bra bit och var typ mitt i, lika långt att vända som att fortsätta runt......till slut fick jag försöka pricka i fotspåren på den som gått före mig då gick det någorlunda men jag var helt slut innan vi var framme, även om man bara sjunker ner nån decimeter så blir det så oerhört jobbigt när man inte är beredd på att bli låghalt stup i minuten.

Hunden har som vanligt fantastiskt roligt och rusar fram och tillbaka och hemskt gärna rakt på mej oxå......finns ingen graciös gen i den kroppen!
Tur för honom att han inte kånkar runt på lika många kilo som mej, han sjunker inte igenom....
Och sen måste jag få gnälla lite om hur blöt jag blev......fick en flashback hur det kändes när man var liten och lekte i snön och det blev skilsmässa mellan jackärm och vante.....blött, kallt och svidande......

Fullständigt plaskblöt om fötterna, och dom blöta byxorna är inte varma.....
Det var en befrielse när vi var tillbaka i civilisationen och fick gå på en nysandad väg, utan att snubbla fram!

igår var det inte sandat här!

Hallå alla älgar och rådjur!

En annan sak man måste tänka på när det är töväder är takras....det låter som ett reaplan när snön brakar ner, det har landat en stor hög precis där vi går ut på baksidan, tur att inte hunden var ute då!

Den nya mobilen blev ingen större hit, kameramässigt...men den funkar att ringa på, det var ju tur det iallafall!
Men den duger till att ta några skräpkort till bloggen med, och det blir ju lite roligare med bilder !
Imorgon är det jobb igen, troligen med migrän för det brukar sitta i i 2 dagar, men det är bara att bita ihop!
Det hände faktiskt en oväntad och positiv sak oxå idag, som en blixt från klar himmel, om detta berättar jag kanske mer en annan dag....måste ju ha nåt att skriva om framöver oxå ;0)
Nu ska jag ladda inför kvällens nya avsnitt med House, min favoritdoktor, tänk att bli sjuk hos honom....hua!
ja det var dagens rader så nu kan jag koppla av med gott samvete, kanske man ska börja blogga i fantasiform istället, då kan man hitta på och fabulera varje dag ;0)
ha de bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards