Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 10 januari 2009

strumptjuv och tjejtjusare 10/1

Av AnnCatrin - 10 januari 2009 19:40

hallå och god kväll !
Nån som vill ställa upp som stödfamilj och avlastare och ta hand om en bernerkille i sina jobbigaste dagar???

hmmm...sniff, sniff...det luktar tjejer!

tycker du att jag är jobbig matte?

Ljuvliga dofter i luften....
I dag har han sprungit ut och in typ 800 gånger, det måste vara nån löptik på G, när han kommer in så är det den senaste hysset han hittat på som skall utföras....att sno strumpor....när dom sitter fast på en fot......det är ju inte alltid som han bara får tag i strumpan......

Hussen har nyss varit på promenad med honom för tanken fanns att han kanske var orolig i magen som han går an......eller hur, det var bara bus hela vägen och kom tillbaka lika osketen som när han gick! :0)

Hockeymatch har det varit på programmet på eftermiddagen , Timrå vann men det är svårt att klättra i tabellen när det är så jämnt, synd det!
Nästa lördag ska vi gå, då är det våran tur, det lottas på Björns jobb vilka som ska få gå och vilken gång, nu är det så många som är intresserade så det börjar bli dax att skramla fram två platser till!

Nästa helg ska vi även träffa Fabbe och Tuffa, inte för att busa utan för att träna att vara i närheten av varandra, Sala närmar sig med stormsteg så det är ju bra om dom kan vara tillsammans utan att måsta tokbusa hela tiden.Vi får nog lägga in några fler träffar innan avfärd!
Även om Aston inte har behövt avhålla sig pga skada att träffa andra hundar så har det inte blivit så många möten, och dom gånger vi träffar andra hundar så är det för att leka i löst tillstånd så koppelträning med andra är välbehövligt!
Vi kanske ska försöka skramla ihop lite folk för en sennenträff längre fram i vår, det behöver inte vara så avancerat lite korvgrillning och en promenad räcker länge!
Sala ja´.......har ni sett reklamen där det är en tjur istället för en häst i dressyrtävlingen.........så ser min hund ut när han går fint för en godis.....nu har jag slutat berömma honom när han går fint...han får beröm när han travar som "folk" istället.......får se om det hjälper!
Nu ska jag kasta mig i soffan och göra ingenting, imorgon är det jobb igen.
Ha de bra / AC

 
 
Anneli

Anneli

10 januari 2009 21:05

Hej hopp

Jadå...jag är gärna stödfamilj åt Aston Pastorn ;-) Då kanske jag skulle få Olga att bli trött nångång också :D
Ja gärna en sennenträff...säg bara till.

Va duktig du är som tränar inför Sala...måste oxå träna lite med Olga...tack för påminnelsen ;-)

Kram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Ingen bild

Isabelle och Maya

10 januari 2009 22:20

*ler* jo, men visst är det så! Och utställningsdagarna är så himla trevliga så då gör det inget att de kanske springer lite knasigt, har för stora öron till sitt huvud, ser ut som en dragracingbil eller vad det nu kan vara för tiden inne i ringen är så kort om man jämför med tiden man sitter utanför ringen :-) Ridhus ska vi vara i minsann.. och Maya som älskar att släpa nosen i backen.. det får VI försöka öva på.. Annars är det nog inte så mycket mer man kan göra :-D Det är ju övning som sagt så det är bara att kasta sig in i ringen och se glad ut :-D 4 veckor kvar.. öva öva hejja hejja! :-D

 
Camilla

Camilla

10 januari 2009 22:21

Tjena!
JA det var ju tre välbehövliga poäng när tabellen ser ut som den gör, kan bli svårt nu på måndag med Modo borta, dom vill väl ha revanch!!!
Fegade ur med klubbskålen, men det var nog tur det, för han hade nog snott den om jag haft den med..*s*.
Ta´t lugnt på jobbet imorgon nu.
Kram Camilla

http://www.mills.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards