Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 23 januari 2009

tänkvärt 23/1

Av AnnCatrin - 23 januari 2009 10:01

Hallå!
Satt och kollade Aftonbladets nättidning igår, det var en artikel om pappan som förlorade sin sambo och nyfödda dotter i en bilolycka, han lyckades bara rädda sin andra dotter och sen hjälplöst stå och se på när resten av familjen förintades i ett eldhav.....
http://singelpappa.blogg.se/
Alltså, har ni inte redan hittat dit så gå in och läs...en blogg som ger perspektiv på saker och ting, små ting i vardagen som tas för givna blir man påmind om....livet är till låns och det kan ändras på en sekund.
Jag tänkte skriva en kommentar men visste inte vad jag skulle skriva, och länka till min blogg skulle jag inte drömma om att göra....vadå triviala problem...."hunden kräks upp frukosten.....och?
Så helt plötsligt så kändes det som att vad håller jag på med?
Men efter att ha sovit på saken så kom jag fram till att det som händer i mitt liv kanske inte är så mycket värt att skriva om, men samtidigt så finns det nog plats för alla sorters bloggar.......så jag fortsätter att svamla på men det känns just nu ganska futtigt.

Ja och vad har jag att komma med idag då?...typ ingenting, vi ska dra till skogs med Natus och hans matte, jag har nyss kommit hem från jobbet så det blir väl om nån timme skulle jag tro.
Det är väldigt mycket målande och tapetserande runt om i vårt avlånga land om man gluttar i andras bloggar....jag får dåligt samvete som inte gör nåt......kan bero på att jag verkligen INTE gör nåt, men min äkta hälft håller alltid på och donar i nåt hörn.....min egen handyman!
Så nu kände jag att jag måste ge honom lite credit...här kommer före och efter bilder på trappen, det låg en beige heltäckningsmatta i den när vi flyttade in för 20 år sedan, den åkte ut ganska omgående och sen har trappen varit en sorglig historia tills nu då!


Vi fick ju ta om trappträningen med hunden för dom nya stegen blev ganska hala....men nu har han kommit på hur han ska göra så nu går han upp och ned själv, inte för att han behöver gå ner i källaren men är jag borta kan han ju alltid gå ner och kolla vad Magnus har för sig.

Det senaste projektet på Bågevägen är garaget, som ligger i källaren....snacka om att vi skulle ha behövt det nu till hojarna, men så tänkte vi inte när vi rev ut garageporten och satte en dörr istället.....
Tanken var att det skulle bli ett rum för nån av barnen, men nu är det bara en arbetslös unge som bor hemma och han har redan ett stort rum i källaren.....
Nu ska vi gå iväg till skogen, har nyss haft ett låångt snack med Anneli i Hassela....och hon och Camilla verkar ha fått nån illusion om att Astons päls inte längre är krullig.......eller HUR!!!!

Trevlig helg / AC

 
 
Camilla

Camilla

23 januari 2009 14:53

ASG !!!!
Du tar då bilden från värsta tänkbara vinkel på din guldklimp *s*.
Han har ju jätte slät och fin vuxenpäls på framsidan och på sidan av magen, fortsätt knäppa kort där ifrån så ser vi ju inte att han är "något" lockigare på ryggen. *s*
Ja här målas det som aldrig förr, den här gången måste jag använda lackfärg så nu ser jag förjävlig ut på händerna.
Men vilken skillnad det var när ni fick dit dom nya trappstegen, skitsnyggt.. så all heder åt maken.
Jag ringde dig, men ni är förmodligen ute i skogen och älgar runt med grabbarna bus.
Jag fattar inte riktigt, ska vi skita i att ses med Johanna imorgon och ses på söndag istället, för min del så funkar det lika bra.

Ha det bra
Kram Camilla

http://www.mills.zoomin.se

 
Ingen bild

Johanna

23 januari 2009 16:29

Det du skriver om bloggandet.. Det är ju till var och en vad man skriver och det är klart ditt eller vårt problem med hundarna inte är världsproblem men samtidigt är det problem för dig och saker som händer i din vardag. Sedan är det nyttigt att läsa och höra om andras problem så man får ett perspektiv och värde på saker och ting. För oss hundmänniskor är dina hundproblem stora och värdefulla;)

till en annan sak.. Jag tänker mest på er om ni känner er stressad inför kursen. Kan kanske slappna av lite mer efter kursen på söndag men det bestämmer ni. hör av er vad ni bestämmer ikväll:) Ha en bra fredagdskväll annars och krama aston från Fabbe (L)

 
Katrine

Katrine

23 januari 2009 16:40

Hej!
Vad snygg trappen blev.
Jag har också varit inne och läst på singelpappas blogg, stort att han delar med sig så.
"Arboga mamman" som hon kallas har en tråd i forumet på familjeliv, helt uderbaart vad hon delar med sig. Gå gärna in och läs och se vilken härlig och stark tjej Emma verkar vara.
http://www.familjeliv.se/Forum-10-212/m39635947.html
Kram Katrine

http://www.alnoitens.se

 
Ingen bild

Isabelle och Maya

23 januari 2009 19:56

Ja, han har ju samma bloggdomän som jag har så jag hittade honom bland de mest lästa bloggarna. Men, min tanke har också varit hur han känner det iom att det ändå var han som körde bilen.. JAG skulle för alltid ta på mig skulden att ha dödat en del av min familj.. Mina tankar hade varit så att det varit mitt fel att de inte lever längre. Uss å fy... hemska tanke.. På forumet jag läser så förlorade en mamma sin dotter till anorexians värld natten mellan 17-18 januari.. Hon blev knappt 16 år.. Det måste vara så himla hemskt att förlora en familjemedlem.. jag vet ju bara hur enormt mycket jag sörjer min förre och förrförre hund :-( Hur förtvivlad blir man inte om man förlorar sitt barn...
Men, bara för det ska man ju inte själv sluta blogga om man tycker om det. Mina kusiner säger att jag skulle kunna skriva en bok om min uppväxt, men det är inget jag känner för att blogga om :-) Jag har den som främsta syfte att vara MIN dagbok som jag kan spara i lång tid framöver. Sen om andra tycker det är kul att läsa så får de ju gärna göra det :-) Och något som är kul är att det bara är 2 veckor kvar nu! Till Sala :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards